Toto je testovací zpráva

Farma v jeskyni
Viliam Dočolomanský

Informátoři

Anotace:

Skryté kriminální praktiky korporací – myslíte, že se vás to netýká? Nepohodlná fakta nejsou pouze orwellovskou fantazií a z osudů lidí, kteří věděli příliš mnoho, mrazí. Čeká vás hypnotický zážitek na pomezí tance, videa a divadla dokumentu, inscenace pohlcuje intenzitou pohybu, emotivními obrazy a živou hudbou. Informátoři vás nenechají vydechnout.

Co se skrývá za marketingovým obrazem korporace, jejíž výrobky denně konzumujeme? Touha zjistit, co je „za“ a informovat o tom, vede mladé aktivisty od sbírání skrytých informací přes odhalování zločineckých praktik nadnárodního koncernu až k poznání, že není možné se z vlivu korporace vymanit. S tím, co zjistili, se však zároveň ani nedá pohodlně žít. Jak dál? A „kdo je to“ korporace, proti které vlastně bojují?

Inscenace Informátoři není pouze „orwellovskou fantazií“. Vznikla na podkladě skutečné kauzy, která měla ve Švýcarsku skandální soudní dohru teprve v roce 2013. Známá potravinová korporace nasadila do malé skupiny aktivistů mladou ženu, která pod falešným jménem předstírala společný zájem. Ve skutečnosti však předávala soukromé informace o členech hnutí a jejich spojencích z jiných zemí. Souvislosti vedou až k dosud nevyjasněným vraždám rebelujících odborových dělníků korporace ve třetím světě.

Informátoři jsou zneklidňující a hypnotickou sondou na pomezí fyzického divadla, videa a divadla dokumentu. V inscenaci zaznívají citace z rozhovorů s oběťmi kauzy a s korporátními lobbisty, které tvůrci navštívili v Bruselu. I tento projekt Farmy v jeskyni je cíleným průnikem umělců do oblasti, která jim do té doby byla neznámá. Informátoři nejsou tradičním politickým divadlem, přesto nastolují otázky o vlivu korporativního lobbyingu na demokratické principy západní společnosti, kterým se teď ani v budoucnu nevyhneme.

Upozorňujeme, že představení obsahuje nahotu.

Recenze:

"Jde o stylizované, ale v jádru absolutně realistické divadlo, ze kterého mrazí, protože za divadelní poetikou a estetikou skrývá skutečné životy a skutečné události." 
(Lucie Kocourková, Opera Plus, 4. 4. 2014)

"Technicky fascinující fyzické divadlo, nabušené strojovou přesností a výrazovostí. Jeden z obrazů v závěru zprvu ošálí i vaše smysly."
(Michal Novák, i-divadlo, 3. 4. 2014)

"V tomto projektu Vilo Dočolomanský uplatnil jako nikdy svůj choreografický dar. Změnil se i vizuál nové inscenace, od rituálně romantizujícího modelu polských fyzických divadel přešla Farma v jeskyni k chladnějšímu, generačně mladšímu modelu prostoru s využitím projekce."
(Nina Vangeli, Divadelní noviny, 28. 4. 2014)